RSS

Dalyanlı Gezginler

SİNGAPUR

10.07.2014 Meleka'daki guesthose'ımızdan sabah 7 de ayrılıyoruz. Sabah kimseler yok , akşam tarif edildiği gibi kapıyı dışardan kilitleyip anahtarı kapının altından atıyoruz. Çin mahallesini geçip anayola yürüyoruz. Sabah erken saatlerde ancak buradan otobüs geçtiği söyleniyor. Aksamdan emin olmak için durağa kadar yürümüştük, biliyoruz buralar tanıdık. Durakta otobüs beklerken yanımızda Çinli bir Malezya vatandaşı bir kadın var. Kadının 2 eli de yok. Ayfer hemen tanıyor kadını gitmeden Malezya ile ilgili tüm belgeselleri izlemiş ve birinde o kadını görmüştük.Kadın kağıt üzerine Çince kişilerin işimleri yazarak para kazanıyordu. Kadını belgeselden tanıdığımızı söylüyoruz. Ünlü havasına katıyoruz ama yinede bize mesafeli davranıyor. Sonra da çok zaman geçmeden otobüs geliyor. Otogara ulaşım bedeli 2 ringit. Singapur biletlerimizi otelden 38 ringit te almıstık ama görüyoruz ki otogarda 22 ringit. biraz kazıklanmış olmanın üzüntüsünü yaşıyoruz. Ama yine de kolay almış ve zaman kaybetmemiş olmanın mutluluğu ile avunuyoruz. Biletimizi saat 9 a almıştık yarım saat sürdüğü için otobüs maceramız 1 saat önceden otogardayız. Biletlerimizi saat 8 deki otobüslere değiştirip yola koyuluyoruz. Yolculuk 5 saat sürüyor . Yine sadece 1 kez wc için duruyor otobüs. ve yine muavin , ikram anons vs yok. Ve yine otobüsün içi soğuk hava deposu misali , Ben neden bu kilimaların bu kadar çok açılabileceğini düşünürken aklıma tek gelen, koku yayılmasını engellemek olduğuna karar veriyorum :) Sıcak ve nemden iyice terlemişken birde kokusunu mu çekelim, diyolar sanırım :) Başka mantığını bulamadım.
Malezya'dan sınırdan çıkmak çok basit oluyor. Otobüs sınırda duruyor, yolcular iniyor. büyük kapalı otogar gibi. Pasaportlara çıkışlar vuruluyor. Bir alt kata iniyorsunuz orada otobüs grajı var kendi otobüsünüze binip devam ediyorsunuz.Bu işlemlerin hepsi 15 -20 dakika sürüyor. 5 dk sonra Singapur sınır kapısında , tekrar iniyorsunuz otobüsten bu kez tüm eşyalarınızla, ara bölgeyi yürüyerek geçiyorsunuz. Pasaport işlemlerine girmeden form doldurmayı unutmayın biz bilmediğimiz için 2 kere sıra bekledik. Malezya form istemediği için Singapur'da istemez diye düşündük yanılmışız. Ama Singapur'a girmek hiç kolay olmuyor.İlk Ayfer'i alıkoyuyorlar, polisler 1 saat sorguya alıyorlar. Bizim bilet lere göre hareket etmeyip ,Singapur'a 10 gün önce havadan girmemiz gerekirken 10 gün sonra karadan girmemiz görevlinin gözünden kaçmıyor. Singapur ciddi bir ülke kurallara tam bağlı , dönüş bileti soruyorlar ilk. Biletimiz gidiş dönüş olduğundan ilk biletler de kağıtta gözüküyor. Ayfer'den sonra aynı görevliden ben geçiyorum sorunsuz vizemi basıp pasaportumu veriyor. Valizlerle kapıdan geçip Ayfer'i beklememi söylüyorlar , denileni yapmak için X-RAY a yöneliyorum. Bu kezde benim valizleri açıyorlar . Langkawi den beri taşıdığım ve şişesine 20 ringit verdiğim viskilere takıyorlar. ülkeye karadan içki sokmak yasakmış , ancak hava yolu ile sokabilirmişim. Sadece 2 şişe eşimle 1er şişe desemde nafile cezasını ödemek zorunda olduğu söylüyorlar , mecbur kabul ediyorum. Şişesine 15 tl den az ödediğim viskiler için benden 68 USD bedel talep ediyorlar. Viskileri hediye edeyim diyorum kabul etmiyorlar mecbur ödüyoruz kart kabul ediyorlar sanstan , ben zaten acele ediyorum. Ayferin benim de takıldığımdan haberi yok ve ve onun yanında para , kredi kartı , telefon hiç birsey yok. Benden önce çıkması demek birbirimizi belki kaybetmemiz demek , çok panik yapıyor önüme verilen tüm kağıtları imzalayıp oradan ayrılıyorum.Ama gümrük polisler. gayet iyi davranıyorlar hatta kendilerini anlamadığımı söylediğimde akıllı telefonlarıyla , tercüme yapıyorlar türkçe , hizmette sınır yok yani :)
Neyse ben viskilerime bi servet ödeyip şişelerimle dışarı çıkıyorum. Ayfer ancak benden yarım saat sonra çıkıyor , o yarım saat bana bir asır geliyor. Valizleri alıp hemen aşağıya iniyoruz tabiki otobüsümüz bizi bekleme zahmetinde bulunmamış. Neyseki aşağıda aynı istikamete giden birçok otobüs var ilk karşımıza çıkana bizi Little india bölgesine götürmesini istiyoruz. 2 kişi 10 ringit e anlaşıyoruz. Üzerimizde biraz Malezya parası kalmıştı şanstan , daha Singapur dolarlarımıza kavuşamadık çünkü , sınırdan 15 -20 dakikalık bir otobüs yolculuğundan sonra ulaşabiliyoruz merkeze , Singapur gelişmiş ama küçük bir şehir devleti , Çinlilerin çoğunlukta yaşadığı ülkede Malaylar ,  Hintliler ve Araplar var. İlk hedef çantaları atacak bir hostel bulmak , burada hostel de kalıyoruz otel fiyatları çok uçuk çünkü , epey bir uğraştan sonra kişi başıı 22 Singapur dolarına 10 kişilik bir odada 2 yatak buluyoruz. Hemen para bozdurma derdine düşüyoruz yine ,Singapur!da Hint mahallesinde gezilip görülmesi gereken yer diye listeme aldığım Mustafa centera ulaşıyoruz. Hemen altında bozduruyoruz ringitlerimizi ve yeni para birimimiz Singapur dolarına geçiyoruz. Hostel de 45 dakika duş alıp dinlendikten sonra sokağa çıkıyoruz. Odada bir Avrupalı kız daha var akşamdan çok içse gerek ki , hiç bizden rahatsız olmuyor , Tüm Gürültülerimize inat, hatta uyanma zahmetinde bile bulunmuyor :) . İlk hedef Santosa adası

Çinmahallesinden metroyla ulaşıyoruz. Adanın hemen karşısındaki avm ye oradan teleferik ile geçmiyoruz. Biz köprüden yürümeyi tercih ediyoruz. Adaya giriş 1 dolar , bozuğunuz varsa bilet almaya gerek yok, 1  dolarlık atabiliyorsunuz otomatlara , adanın haritalarını hem otelleren hem ada girişinde gişelerden temin edebilirsiniz. Yürüyerek  en fazla 10  dakikalık köprüye, yürüyen yollar da koymuşlar. Sıcaktan kullanıyoruz, çok bunaltıcı bir hava var ,adada ünüversal stutyoları mevcut

. Biz zaman darlığından ziyade pahalı giriş ücretinden girmiyoruz. Bir çok ülkede aynısının olduğunu tercihimizi başka ülkelerde kullanabileceğimiizi düşünüyoruz. Giriş ücreti 100 dolar civarıydı ama bu ülkede anlayamadığım fiyalandırmalar var , tüm girişlere en az 4 - 5 farklı fiyat yazmışlar hangisi neyin fiyatı çözmek benim için zor. Ada genel itibarıyla güzel ,temiz düzenli ,1 gün rahatca burada geçirilebilinir.

2 küçük insan yapımı plajı var ama plaj demek plajlara hakaret olur, sırf denize girmek için santosa yanlış seçim. Plajlar çünkü küçücük ve Malezya'dakilerden sonra bize komik geliyor. Ülke girişinde sorun yaşadığımızdan , ülkeden soğuduk , ve uçuk fiyatlardan ötürü , kendimizi epey kastık ,ve başlarda Singapur'dan zevk alamadık. Adanın fotoğrafa değer her köşesinde resim çekiliyoruz.

Gece Safarisi için adadan ayrılıyoruz. ilk 2 metro değiştiriyoruz sonra birde otobüs 2,5 saati buluyor hayvanat bahçesine varmamız. Adanın bir ucundan bir diğer ucuna varıyoruz. Metrolarda danışmalar var ve size hangi metroya binip hangi durakta inmeniz gerektiğini anlatan küçük notlar veriyorlar. Epey yardımcı oluyor bize.Halk ise metrolarda elinden Hiç akıllı telefonlarını bırakmıyor , 7 den 70 e herkez teknoloji manyağı olmuş burada.

Hayvanat bahçesine vardığımızda güneş batmış durumda , ama geri dönüşü için korkmaya gerek yok hemen hayvanat bahçesinin karşısından servisler kalkıyor şehrin tümüne.Tüm Gece boyunca , Bunu öğrenince rahatlıyoruz. ilk girişte gösteriler yapılıyor gece her yarım saatte bir. Hani ateşle oynayan sirk cambazları vardır. adam alır ateşi ağzına, ejderha misali üflerya, o tarz ama çok eğlenceli , sonra Gece safarisi için kuyruğa giriyoruz bilet almak için 10 dk , trene binmek için yarım saat , sanırsın bedava,Ama nerde 40 singapur dolarıydı sanırım bir kişi , binlerce kişi sırada o bunaltıcı sıcakta.

Hayvanat bahçesinin içinde dolaştıran vagonlu küçük trenler geliyor yolcuyu alan turuna çıkıyor. her tren 70 - 80 kiişi alıyor biri gelip biri kalkıyor ama yinede sıra bir türlü size gelmiyor. Sonunda trene biniyoruz. neyle karşılaşacağımızın pekte farkında değiliz. Hayvanat bahçesinin içinde ilerliyoruz. Rehber anlatıyor sağımızdaki fili solumuzdaki kaplanı , yanlız neredeyse hayvanın üzerinden geçeceğiz onların umrunda değiliz. Sanırsınız Tabi yaşamlarındadar ve Tv den seyrediyoruz. Arslan , zepra artık belgesellerde adı geçen hayvanat bahçesine kayıtlı tüm hayvanlarla tanışma sansı yakalıyoruz. Fakat bizle tanıştıklarını pek tınlamaz haldeler ,Dev spot ışıklar var üstlerinde ondan hareketsiz olduklarını düşünüyorum. Turun ortasında inip yayada devam edebileceğimizi söylüyor rehber, biz inmiyoruz. başka trenlerden inenler var. Hayvanların kendi bölegelerinden diğer hayvanın bölgesine geçememesinide çözemiyorum. Kameraya çekmekle uğraşmaya gerek yok zaten makina karanlıkta çekmiyor flash yasak sadece anın zevkine varmak lazım. Yarım saat süren Safari Singapurun olmassa olmazı , Safari bitiminde sizi açık hava tiyatrosuna alıyorlar , bu kez küçük hayvanlala gösteriler yapıyorlar , sincap , Su samuru gibi gbi hayvanlarla zevkli bir gösteri sunuyorlar , bu gösteride yarım saatte bir tekrarlanıyor sanırım..gösteriyide tavsiye ederim.
Saat 11 gibi tüm eğlenceler sona eriyor , ama kafeler açık yiyecek içecek sorunu yok fakat fiyatlar tuzlu .. 11.30 a almıştık servislerden dönüşümüzü 11 ile değiştirip yola koyuluyoruz. 1 saat tüm şehri dolaştıktan sonra , otobüs tüm şehri dolaşıp yolcuları teker teker oteline bırakıyor. en son yolcular biziz , gece yollar ışıl ışıl pırıl pırıl çok modern , ama epey yorgunuz.Direk Hostele gidiyoruz. Gece ertesi gün için Check-in yapmayı deniyorum ama birt ürlü başaramıyorum. Durmadan hata veriyor. Sinir Olup Yatıyorum.
 11.07.2014- Gece Hostel Sürekli değişim halindeydi gidenler gelenler epey sesler vardı , duydum ama afyon almış misali kafamı kaldıramadım , Sabah ise dünden tanıdık kimseler kalmamıs tüm oda halkı değişmiş , Yatağımız toplayıp aşagıya iniyoruz. aşağıya resepsiyona inen kapıya şifre koymular zile basıyorsunuz dışarıdan açılıyor , kaçmaya karşı önlem sanırım , Kahvaltımızı yapıp çıkıyoruz tereyağlı ekmek ve kahve benim yiyebileceklerim ancak bunlar çünkü , ilk durak Mustafa Center , bikaç hediyelik eşya alıyoruz. birkaç ta meyve fiyatlar singapura göre  uygun sayılır , ve aradığınız hersey var. devasa bir alışveriş merkezi Little India bölgesinde.

Sonraki durağımız Marina Bay Hotel , Singapurun simgesi haline gelen bu bina, 3 devasa göktelen üzerine Gemi Kondurulmuş , insan ne gerek vardı şimdi buna demeden edemiyor, Şehir devletlerinin Gösterişli bir oteli olmak zorunda gibi bir durum var sanki , Dubai deki Burj Al Arab gibi .. Taa buralara gelmişken önünde resim çekilmeden olmaz diyoruz ,2 metro değişikliğinden sonra otel bölgesine geliyoruz. Metro dan Marina Bay durağında inmemek gerekiyor , 2 durak öncesi otel durağı ,Öğle çok sıcak yanımızda çantalarımızda var , ortamda bulunduğumuza dahi kanıt toplama peşindeyiz zaten , Zevk alacak durumda değiliz. aslında gece bu bölgeyi dolaşmak çok daha mantıklı belki ama bizim zamanımız yok ,Otel cevresi bilim kurgu filmlerinden çıkmış misali yapılarla dolu , Bol Bol resimlendirip metroyla havaalanının yolunu tutuyoruz. 1 saat sonra havaalanındayız. Burda bizi bir süpriz bekliyor , biletlerimiz iptal olduğundan cheking yaptıramamısım , uyanıklık yapıp sırf ucuz diye aktarmalı ucuş yapmış , ama aktarmasını kullanmamıstık , fakat bilet gidiş dönüş olduğundan dönüş biletimizde iptal olmuş , bir sürü yalvarmanın ardından ,zar zor da olsa dönüş biletlerimize kavuşuyoruz. bir daha tekrarlamamız gerektiğini defalarca dile getiriyorlar , ben emin değilim fiyat farkı çok olursa tekrar denenebilinilir. :) Ayferin hamile olduğunu ve midesi bulandığı için 2. uçuşu kaçırdığımıza ikna oluyorlar. yada zaten biletimizi verecekler blöf yapıp tekrar aynı taktiği uygulamamızı engelliyorlar :)  Saatlerce Singapur havaalanında bekliyoruz sonunda Kuala Lumpur aktarmalı istanbulla uçuyoruz...